Klantvriendelijk schrijven
Inhoud
Doelgroep:
Medewerkers die regelmatig een e-mail of brief naar klanten sturen en dat in een andere taal op een even klantvriendelijke en klantgerichte manier willen doen als in hun eigen taal.
Vereist startniveau:
B1(00)
Doelstelling:
Op een klantvriendelijke en klantgerichte manier een e-mail of brief naar klanten kunnen schrijven. Het kan daarbij gaan om het geven van informatie, het beantwoorden van vragen, of het behandelen van een klacht.
Programma
Duur:
20 u.
Inhoud:
- de BIN-normen opfrissen
- veelgemaakte grammaticale fouten wegwerken
- valkuilen van de nieuwe spelling ontdekken en ontwijken
- standaardbrieven leren aanpassen
- duidelijk en to the point leren schrijven
- structureren
- de essentie leren weergeven
Aanpak:
We bekijken welk soort brieven of e-mails voor u belangrijk zijn. Zij vormen het uitgangspunt van deze workshop. We baseren ons op e-mails en brieven die u zelf hebt geschreven. We reiken tips en sleutelzinnen aan zodat u uw schriftelijke vaardigheden in de doeltaal kunt verfijnen. Via gerichte schrijfopdrachten oefent u de theorie systematisch in.
Om de interactiviteit van deze opleiding te garanderen, is het aantal deelnemers beperkt tot maximaal 5.