Klantvriendelijk telefoneren
Inhoud
Doelgroep:
Medewerkers die regelmatig telefonisch contact hebben met klanten en die dat in een andere taal op een even klantvriendelijke en klantgerichte manier willen doen als in hun eigen taal.
Vereist startniveau:
A2(50)
Doelstelling:
Klanten op een klantvriendelijke en klantgerichte manier te woord leren staan. Het kan daarbij gaan om het geven van informatie, het beantwoorden van vragen, of het behandelen van een klacht.
Programma
Duur:
20 u.
Inhoud:
We bakenen eerst samen af in welke situaties de deelnemers telefoneren. Voor die situaties komen volgende doelstellingen aan bod:
- contact leggen
- informatie inwinnen
- vragen beantwoorden
- samenvatten
- onderbreken
- doorvragen
- omgaan met weerstand
- een klacht behandelen
- afspraken maken
- een telefoongesprek afsluiten
Aanpak:
We bekijken welk soort telefoongesprekken voor u belangrijk zijn. Op die gesprekken concentreren we ons. We reiken tips en sleutelzinnen aan zodat u uw telefonische vaardigheden in de doeltaal kunt verfijnen. De workshop zorgt ervoor dat u op een klantvriendelijke én klantgerichte manier met uw klanten kunt omgaan. En een tevreden klant, die komt terug! Om de interactiviteit van deze opleiding te garanderen, is het aantal deelnemers beperkt tot maximaal 5.